Tου Παιδιού Σου Το Παιδί..

Αυτή η παροιμία πολύ με είχε απασχολήσει στο παρελθόν.
Θυμάμαι πως ρωτούσα την συγχωρεμένη την μάνα μου
-μα καλά, είναι δυνατόν; πώς γίνεται να αγαπάς πιο πολύ το εγγόνι σου από μένα που είμαι παιδί σου;
Κι εκείνη - ίσως για να μη με στενοχωρήσει - μου έλεγε πως όχι δεν αγαπούσε τα παιδιά μου πιό πολύ από εμένα, πως ήταν ίδια η αγάπη.
Παρ'όλα αυτά η απορία παρέμενε μέσα μου γιατί όποιον άλλον παππού ή γιαγιά ρωτούσα άκουγα την ίδια φράση "μα ναι, δεν υπάρχει καμμιά σύγκριση, είναι άλλο πράγμα!.. "
Μία μάλιστα πολύ νέα κι εκείνη γιαγιά μου είπε επί λέξη..    "είναι έρωτας!"..
Αυτές τις οκτώ μέρες ζωής του Πρίγκηπά μου λοιπόν, που τρέχω σαν παλαβή μετά την δουλειά να περάσω πέντε λεπτάκια να τον δω και μετά να γυρίσω σπίτι.
Αυτές τις οκτώ μέρες που μου έχει κυριεύσει το μυαλό, την καρδιά και την σκέψη μου.
Αυτές τις οκτώ μέρες που είναι το επίκεντρο όλης της οικογένειας και το κυριότερο και πιο αγαπημένο θέμα συζήτησης.. το ξανασκέφτηκα.
Και κατέληξα..
Πως δεν είναι μεγαλύτερη η αγάπη στο εγγόνι απ'ότι στο παιδί σου.
Απλά όταν αποκτάς εγγόνι το παιδί σου είναι πια μεγάλος άντρας ή γυναίκα και το εγγόνι ένα μικρό πλάσμα που τρέμεις να είναι καλά , να μη  πάθει, να μην αρρωστήσει...
Κι έτσι όπως γέρνεις συναισθηματικά περισσότερο σε κάποιο αδύναμο πλασματάκι, με αυτή την έννοια "παραγκωνίζεται" το παιδί (που πια δεν έχει την ανάγκη επ'αυτής της βάσης) και προτεραιότητα πια παίρνει το εγγόνι...
Δεν είναι λοιπόν μεγαλύτερη η αγάπη κι ας με συγχωρέσουν οι "συνάδελφοι" παπούδες και γιαγιάδες.
Είναι που αισθάνεσαι πως το παιδί σου έγινε κι εκείνο με την σειρά του γονιός και ανάγκη πια μεγαλύτερης προστασίας έχει εκείνο το μικρό πλασματάκι που έφερε στον κόσμο.
Προσωπικά όταν κοιτώ τον γιό μου να κρατά τον Πρίγκηπά μου αγκαλιά, νιώθω την καδιά μου να ξεχειλίζει από αγάπη και για τους δυό, με τον Πρίγκηπα να προηγείται γιατί η αγάπη για κείνον συμπληρώνεται κι από άπειρη τρυφερότητα!!
Σας φιλώ γλυκά και φεύγω να πάω να δω τον Πρίγκηπα ο οποίος παρεπιπτόντως έχει ανοίξει πια και τις ματάρες τους και κοιτά τριγύρω με μεγάλη περιέργεια ...






Σχόλια

  1. Σου είπα να σας ζήσει!Αν όχι το λέω,αν ναι το ξαναλέω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σ'ευχαριστώ Δέσποινα (όταν πρόκειται για ευχές είναι καλοδεχούμενες ακόμα κι αν είναι χιλιοειπωμένες). Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να τον χαίρεστε και να τον καμαρώνετε!
    Αυτό που με εντυπωσιάζει είναι ο τρόπος που αυτή η αγάπη εκδηλώνεται απ' τη γιαγιά και απ' τη μαμά αντίστοια. Εγώ (μαμά τριών παιδιών)"παίζω" με τα παιδιά μου κάνοντας δουλειές, τα βάζω στον πάγκο να μαγειρέψουμε μαζί, πάμε μαζί στο supermarket, αγαπιόμαστε "στην καθημερινότητα". Η γιαγιά (μαμά μου) όταν είναι με τα παιδιά έχει πλέον την πολυτέλεια να ξεχάσει όλα τα άλλα, κάθεται κάτω και παίζουν, μόνο. Και ίσως κι αυτό συμβάλλει στο "του παιδιού μου το παιδί είναι δυο φορές παιδί".
    Και πάλι πολλές ευχές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έχεις δίκιο sstamoul, είναι κι αυτό ένα από τα αβαντάζ μιας γιαγιάς.. ότι δηλαδή την "ευθύνη" την έχει ο γονιός και σε μας μένει μόνο η απόλαυση να τα χαιρόμαστε! Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εχεις απόλυο δίκιο σε όσα λες, έτσι είναι!
    Είναι αδύνατον να αγαπάμε τα παιδιά μας λιγότερο, απλά αυτό το πλασματάκι αποσπά πιστεύω όλη την προσοχή και την τρυφερότητά μας!
    Δεν είμαι γιαγια (ακόμα) αλλά κοιτάζοντας πολλές φορές τους γιους μου, έχω πιάσει τον εαυτό μου να αναρωτιέται πως θα νοιώσω όταν έρθει εκείνη η στιγμή, που θα κρατήσω στην αγκαλιά μου το δικό τους μωράκι.
    Και νοιώθω απίστευτα όμορφα μόνο και στην σκέψη!
    Να σας ζήσει λοιπόν ο πρίγκηπάς σας, να είναι πάντα καλότυχος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σ'ευχαριστώ Έλενα, νά'σαι καλά κι όταν έρθει η ώρα και για σένα θα αισθανθείς κι εσύ με την σειρά σου αυτήν την απόλυτη χαρά κι ευτυχία όπως όλοι μας χρόνια τώρα :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ζηλεύω ...
    --------------
    Να είναι γερό .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εστω και με δυο μήνες καθυστέρηση, ΝΑ ΣΑΣ ΖΗΣΕΙ!!!
    Πολύ με συγκίνησες με τα νέα σου:):)

    ΧΙΛΙΕΣ ΕΥΧΕΣ! ΝΑ ΤΟ ΧΑΙΡΕΣΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΜΑΡΩΝΕΤΕ!!! ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτονόητη και λογική η ανάρτησή σου ..

    γεια

    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις