Τί Μπιγκόνια, Τί Λησμόνια !

Mετά το κλείσιμο των σχολείων έσυρα (κυριολεκτικά) τα αστροπελέκια μέχρι την δανειστική βιβλιοθήκη του Δήμου μας.
Τους είχα ανακοινώσει, εντελώς δημοκρατικά, την απόφασή μου και ήμουν αποφασισμένη να την πραγματοποιήσω ο κόσμος να χαλούσε.

Δεν θα περάσουν όλες οι διακοπές, τους είπα, μπροστά στους υπολογιστές, θα διαβάζετε.
Θα παίρνουμε βιβλία και θες μισή; θες μια ώρα την ημέρα θα διαβάζετε.
Φρούδες ελπίδες !
Διότι όταν ο άλλος δεν θέλει, ότι και να κάνεις....
Παρ' όλα αυτά εγώ εκεί.... επιμονή !
Γιατί έτσι και μου μπει κάτι στο μυαλό μπορώ να σου σπάσω τα νεύρα...
 Γραφτήκαμε που λέτε και οι τρεις κι αρχίσαμε να πηγαινοερχόμαστε στην βιβλιοθήκη.
Εγώ περιχαρής, τ' αστροπελέκια με τα μούτρα κατεβασμένα.
Παρ' όλα αυτά εγώ τον χαβά μου.
Κάθε δυο - περίπου - βδομάδες τους φορτώνω στο αυτοκίνητο (κυριολεκτικά) και πηγαίνουμε να δώσουμε τα διαβασμένα -λέμε τώρα- βιβλία και να πάρουμε άλλα.
Γιατί είμαι σίγουρη πως δεν τα διαβάζουν, παρ' όλο που τους κάνω ερωτήσεις-παγίδες γύρω απ την υπόθεση του βιβλίου.
Να δείτε που  απλά τα ξεφυλλίζουν και διαβάζουν αποσπασματικά ίσα για να μπορούν να απαντούν στις ερωτήσεις μου.
Έπρεπε να σας έχω από μια μεριά να τους δείτε πώς κινούνται μέσα στην βιβλιοθήκη.
Τα χέρια σταυρωμένα στο στήθος, σε απόσταση από τα ράφια και τα βιβλία λες κι έχουν μεταδοτικό νόσημα και κοιτούν από μακριά με σιχασιά και βλέμμα βαριεστημένο.
Αφού δεν πήγαν ν'ακουμπήσουν τα δάκτυλα σε κάποιο από τα βιβλία για να το ζουμάρουν νομίζοντας πως έχουν να κάνουν με κινητό... πάλι καλά να λέμε.
Πήγαινε κοντά πουλάκι μου, τους παρακινώ, άνοιξε το βιβλίο, ξεφύλισσέ το, διάβασε μερικά αποσπάσματα να δεις μέσες άκρες αν είναι του γούστου σου, πώς αλλιώς θα το διαλέξεις;
Τί το κοιτάς από μακριά; δεν είναι πίνακας ζωγραφικής!!
Εγώ τα λέω, εγώ τ' ακούω.
Για τον Αύγουστο κι επειδή η βιβλιοθήκη δεν θα ανοίγει τα απογεύματα παρά μόνο τα πρωϊνά, έχω πάρει τέσσερα βιβλία, έχω διαβάσει ήδη τα δύο και τώρα διαβάζω το τρίτο.
Το βιβλίο έχει τίτλο "οι κόρες της λησμονιάς".
Το μικρό αστροπελέκι έρχεται από πάνω μου, κοιτά το βιβλίο, αναθαρρώ...
Βρε θες να άρχισαν να ενδιαφέρονται; σκέφτομαι και τότε ακούω την ερώτηση που με ρίχνει στα τάρταρα.
- τί είναι μαμά η λησμόνια λουλούδι; (ναι, όπως η μπιγκόνια) Θεέ μου τί ακούω;;
Η ανάσα μου κόβεται, το έμφραγμα πλησιάζει απειλητικά κι ενώ το στόμα έχει αρχίσει να στραβώνει απ' το επικείμενο εγκεφαλικό του λέω άγρια "λησμονιά Παναγιώτη, λησμονιά".
Και τότε με το πιο αθώο ύφος με αποτελειώνει ...
-τί είναι η λησμονιά;
Έλεος!
Τί μαθαίνουν πια σ'αυτά τα σχολεία, τί;;;;;




Σχόλια

  1. Μπράβο που παροτρύνεις τα παιδιά σου να διαβάζουν!! :) Βέβαια, με το ζόρι, δύσκολα μπορεί να επιτεύξεις κάτι.. ακούς κιόλας ερωτήσεις που δεν αναμένεις.. εγκεφαλικά εν συνεχεία.. ;)
    Εγώ πάντα λάτρευα τις βιβλιοθήκες.. ακόμη και τώρα όταν πηγαίνω σε κάποια, νιώθω δέος!! :)
    Καλή συνέχεια με τα διαβάσματα σε όλους σας! ;)
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μωρέ εγώ τα παροτρύνω, το θέμα είναι αποδίδει η παρότρυνση ή άδικος κόπος;....
    ΦΙλιά κι από μένα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι σίγουρη πως αποδίδει η παρότρυνσή σου!
      Τίποτα δεν είναι άδικος κόπος, και ειδικά όσα γίνονται με καλή πρόθεση και αγάπη!
      Να συνεχίσεις έτσι!
      Καλό βραδάκι :-)

      Διαγραφή
  3. Άντε, βρε Τζίνα !!! Τον άρπαξες απ' τα μούτρα τον κακομοίρη τον Παναγιώτη !!! Μπερδεύτηκε το παιδί με τα "μη με λησμόνει", τα λουλουδάκια !!! :-p

    Καλά κάνεις και τους παίρνεις μαζί σου στη βιβλιοθήκη. Πες, πες, κάτι θα μείνει. Οι βιβλιοθήκες δεν έβλαψαν ποτέ κανέναν.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκείνος μπερδεύτηκε (κατά την δική σου άποψη) εμένα θα στείλει όμως στον τάφο διότι είμια και σ' επικίνδυνη ηλικία η γυναίκα, πόσα ν' αντέξω; :-p
      Φιλιά και καλό Σ/Κ !

      Διαγραφή
  4. Χαχαχαχα! "Λησμόνια";;; Πολύ αστείο, αλλά, πέρα από την πλάκα, με το ζόρι δουλειά δε γίνεται. Ρώτα τη μαμά μου, που με έβαζε να διαβάζω με το ζόρι τα βιβλία του σχολείου στο δημοτικό κι εγώ διάβαζα κρυφά (από τότε) λογοτεχνία. Άρα, ο καθένας μας διαβάζει αυτά που τον ενδιαφέρουν. Σε φιλώ γλυκά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ξέρω πως με το ζόρι δεν γίνεται δουλειά αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να το βάλω κάτω... θα τους πηγαίνω με το ζόρι πάει και τέλειωσε.
      Είπαμε... δημοκρατικά!! :-pp

      Διαγραφή
  5. Δημοκρατική μου μάνα εσύ! Χα,χα,χα!
    Δεν ξέρεις ποτέ...«λέγε, λέγε το κοπέλι, κάνει τη γριά να θέλει» λέει και ο σοφός λαός μας! χα,χα
    Εγώ προτείνω Τζίνα μου, να ψάξεις να βρεις βιβλία που μπορούν να τα «κατεβάσουν» από ιστοσελίδες διαφόρων εκδόσεων δωρεάν και που θα μπορούν να τα διαβάσουν από το κινητό ή τον υπολογιστή τους. Ίσως έτσι με τη μορφή που είναι πιο κοντά στα γούστα τους να αγαπήσουν τελικά το διάβασμα, λέω εγώ τώρα! Ρίξε μια ματιά εδώ: http://www.saitapublications.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φλώρα είσαι θησαυρός !
      Κι αυτό γιατί πολλές φορές μια λύση που είναι κάτω από την μύτη μας απλά .. δεν την βλέπουμε !
      Αυτό θα κάνω ... αποθήκευσα ήδη τον σύνδεσμο για την σαϊτα.
      Εν τω μεταξύ όμως πρέπει να πω ότι και η επιμονή μου έχει αποφέρει καρπούς, διαβάζουν τα πουλάκια μου και κάνουν κι ερωτήσεις όταν δεν καταλαβαίνουν κάποια λέξη κι εγώ λιώνω... :-)))

      Διαγραφή
    2. Χαίρομαι Τζίνα αν βοήθησα έστω και λίγο, αλλά και που η επιμονή σου απέδωσε!
      Φιλιά καλή μου...

      Διαγραφή
  6. Εγώ είμαι μαζί σου!
    Σύμφωνα με το Μπουσκάλια χρειάζονται κι αυτές οι αυθαίρετες δημοκρατικές διαδικασίες!
    Κάτι θα μείνει στα αστροπελέκια!
    Και κάποτε θα σε ευγνωμονούν!
    Απλά δεν το ξέρουν ακόμα!

    Φιλιά!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού το είπε και ο αγαπημένος Μπουσκάλια τότε μπορώ να πνίξω τις ενοχές μου στα λόγια του...
      Φιλιά Αριστάκι μου :-))

      Διαγραφή
  7. Τζίνα αν σου απαντήσω στο καταληκτικό σου ερώτημα ίσως πικράνω φίλες δασκάλες που πραγματικά αγαπούν τη δουλειά τους και το παλεύουν,αλλά δυστυχώς τα σημερινά παιδιά δεν εκπαιδεύονται ν αγαπούν το βιβλίο. Δεν τα τραβάει το χαρτί, το μελάνι,η μυρωδιά τους.Δεν ξεφυλλίζουν καν,το είπες και μόνη σου, τ αποφεύγουν φοβισμένα.Εχουν μάθει στην εικονική πραγματικότητα που είναι πια καθημερινότητα.Δυστυχώς αν εκπαιδευθούν απο το σπίτι τους στο σχολείο σπάνια αγαπούν τα βιβλία,το αντίθετο θα έλεγα,γιατί παίρνουν μια στείρα παπαγαλία εκπαίδευση.
    Εσυ συνέχισε την προσπάθεια, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ ΠΑΝΤΑ, ίσως ο σπόρος καρπίσει μελλοντικά...
    Φιλιά πολλά καλοκαιρινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συμφωνώ...δυστυχώς τα θέλουν ρομποτάκια και το επιτυγχάνουν στην μεγάλη πλειοψηφία.
    Λυπάμαι που το λέω και πονάω..
    Όμως σήμερα το μεσημέρι που σιδέρωνα και παρότρυνα τον μικρό να πάρει το βιβλίο του και να κάτσει κοντά μου τάχα για συντροφιά διαβάζοντας τρελάθηκα απ' την χαρά που τον είδα συνεπαρμένο στο βιβλίο του να γελά με κάτι που διάβαζε...
    Μόνο και μόνο γι' αυτό θα συνεχίσω να τους σέρνω στην βιβλιοθήκη, δημοκρατικά .... πάντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το πόσο την χάρηκα την ανάρτηση δε λέγεται...
    Καλά έκανες και πήγες τα παιδιά στη βιβλιοθήκη...να δεις που κάτι θα βρουν να τα τραβήξει...δεν μπορεί κάποιο βιβλίο θα τους κάνει κλικ...
    Σαν παιδί της βιβλιοθήκης από νιάνιαρο σχεδόν μέχρι και τώρα σου λέω μπράβο!!!..και φυσικά καταλαβαίνω απόλυτα τη χαρά σου...
    Καλό διάβασμα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ελάχιστο να τους μείνει καλό θα είναι.. :-))
      Καλή Κυριακή !

      Διαγραφή
  10. Πόσο γέλασα όμως! Αυτό που μου αρέσει σε σένα είναι η οπτική σου.
    Επίσης, πάντα θα έχουν την ανάμνηση της μαμάς που τους πήγαινε στη βιβλιοθήκη και θα χαμογελούν, όπως κι αν εξελιχθούν τα πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Της μαμάς που τους .. έσερνε στην βιβλιοθήκη θες να πεις...
      Δεν με νοιάζει όμως, αλήθεια.. αρκεί να τους μείνει κάτι έστω και η ελάχιστη αγάπη για το διάβασμα !

      Διαγραφή
  11. Αυτά τα δημοκρατικά μ'αρέσουν κι εμένα! Καλά κάνεις και ότι καταφέρεις! Λίιιιγο δεν θα τους αρέσει στο τέλος; (λέω εγώ..)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό λέω κι εγώ... λίιιιιγο δεν θα τους μείνει;...
      Χαλάλι λοιπόν το πήγαινε έλα και τα μούτρα τους :-p

      Διαγραφή
  12. Τι μου θυμησες τωρα τα δικα μας.Η μεγαλη μου κορη τελικα και τωρα που εχει τελειωσει το πανεπιστημιο διαβαζει μονο βιβλια της επιστημης της.Ο υιος διαβαζε και διαβαζει μονο εξωσχολικα και το μικρο αφου τελειωσε με τις πανελληνιες διαβαζει μανιωδως λογοτεχνια..υπομονη λοιπον...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχω αυταπάτες, ξέρω πως είναι και να τό'χεις... να σου αρέσει.
      Αλλά για να κατασταλάξεις θα πρέπει πρώτα να δοκιμάσεις, δες, διάβασε (έστω και με το ζόρι στην αρχή) κι αν δεν σ' αρέσει ποτέ σου !
      (είπαμε... δημοκρατικά) :-pp

      Διαγραφή
  13. Περιέγραψες Tzina αυτό που ισχύει συνήθως στην τωρινή εποχή του ίντερνετ με αρκετή δόση χιούμορ.Μια ζοφερή πραγματικότητα.Βιβλία και διαβάσματα υπήρχαν την εποχή τη δικιά μας που δεν είχαμε τόσα άλαλα και μπάλαλα(κατά τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό) κι η ανάγνωση ενός βιβλίου ή περιοδικού ήταν αναγκαία.Με τόση τεχνολογία σήμερα, καλοκαιρινή ξενοιασιά, κακέκτυπη εκπαίδευση και χρήμα που να βρεθεί χρόνος για τη νεολαία να διαβάσει ένα βιβλίο.Ούτε εφημερίδα δεν έχει χρόνο να διαβάσει.Τα κομπιούτερ, τα κινητά, τα tamplet, τα i-pad... τα i-σιχτίρ(αχαχα..! πως τα λένε) έχουν την πρώτη θέση προτίμησης!
    Αποχωρώ για να μην κουράσω τη δημοκρατία!αχαχα!
    Χαρούμενο απόγευμα!:-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα άλαλα και μπάλαλα... χαχαχαχαχαχα
      Καλόοοοοοοοοοο!
      Καλή εβδομάδα Νίκο :-))

      Διαγραφή
  14. έχεις σκεφτεί, πως αυτά τα παιδιά, δεν μπορεί, σε κάποια λέσχη, σε κάποιο κλάμπ θα ανήκουν όλα μαζί;
    πριν ώρες:
    "εξαιρετική ταινία, εξαιρετική! αύριο Ραφαηλία μου, θα τη δούμε και μαζί!"
    κι η απάντηση:
    "και ποια είναι η πλόκη;"

    άμα σου λέω, σε κάποια λέσχη θα ανήκουν..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο.. τώρα που το σκέφτομαι... και νομίζω πως έχουν σκοπό... να μας εξοντώσουν!
      (δεν εξηγείται διαφορετικά) :-pp

      Διαγραφή
  15. Όλα με μέτρο Τζινα, το διάβασμα βιβλίων είναι ότι καλύτερο αλλά μην τα ζορίζεις θα έχεις αντίθετα αποτελέσματα. Χρόνια πολλά με υγεία, και του χρόνου της Παναγίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και νά' θελα τ' αστροπελέκια δεν χαμπαριάζουν από ζορίσματα, νά'σαι σίγουρη!
      Φιλιά πολλά και χρόνια πολλά :-))

      Διαγραφή
  16. Επιτέλους σε βρήκα. Είχα μπερδευτεί λίγο με το google+και τους κύκλους. Έχω και πρόβλημα από τότε που έκλεισε και ο google reader και δεν μπορούσα να διαβάζω τα blog που παρακολουθώ. Στο θέμα μας τώρα. Καλή η προσπάθεια με τα βιβλία. Δεν ξέρω αν θα στεφθεί με επιτυχία αλλά δεν πειράζει. Αρκεί που προσπάθησες. Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοβαρά με είχες χάσει;... χαχαχαχα...
      Καλά δεν είχες κάνει την μεταφορά των ιστολογίων που παρακολουθείς σε άλλo σάιτ πριν κλείσει ο reader;...
      Τέλος πάντων, εγώ πάντως δεν σε έχασα.. μπορεί να μην αφήνω πάντα σχόλιο αλλά σε παρακολουθώ κατά πόδας...
      Φιλιά πολλά :-))

      Διαγραφή
    2. Ναι έπαθα μια νίλα με τον google reader! Τώρα σε αποθήκευσα! Είσαι αποθηκευμένη χαχαχα!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις