Όταν Από Μαμά Γίνεσαι.. Μάνα

Είχα κι εγώ ένα όνειρο σαν γυναίκα.
Να μην αναπαράγω κλισέ και εμμονές της μαμάς μου που σαν έφηβη – αλλά κι αργότερα σαν παντρεμένη – σχολίαζα με τις φίλες μου και γελούσαμε.




Με λίγα λόγια ήθελα  να ξεφύγω … να κάνω την διαφορά (χα! εδώ γελάνε).
Να γίνω η μάνα πρότυπο… τρομάρα μου!
Και καλά..  δεν ήξερα.. δεν ρώταγα;
Και δώστου να διαβάζω οτιδήποτε είχε να κάνει με ψυχολογία και διαπαιδαγώγηση.
Και δώστου να παλεύω με τις αντοχές και την υπομονή μου για να μεγαλώσουν με κουβέντα, με «φυσικές συνέπειες» και κυρίως δίχως ξύλο.
Και τους έτρεχα  σε εκθέσεις βιβλίων, σε μουσεία  και σε φιλολογικά γκαλά (που λέει ο λόγος).. για να τους καλλιεργήσω -λέει- τα γούστα και να τους βάλω στον δρόμο της ποιότητας..
Και έρχεται μια ωραία ημέρα και σου ξημερώνει μια ρουφιάνα  εφηβεία για να στα φέρει  όλα τούμπα!
Όχι  πείτε μου,  πόσες  εφηβείες  νομίζετε ότι  μπορεί να αντέξει η  μέση Ελληνίδα μάνα για να διατηρήσει σώας τας φρένας της γιατί εμένα μου κλήρωσαν τέσσερις.. ζωή να’ χουν!
Έρχεται που λέτε η πρώτη και  σε βρίσκει αθώα και απονήρευτη..
Οπλίζεσαι εσύ με  υπομονή, έχεις και τα «τσιτάτα»  φρέσκα στο μυαλό σου, τα διαβάζεις  καθημερινά προ της βραδινής κατακλίσεως σαν ευαγγέλιο ένα πράμα  και λες όλα καλά..
Η δεύτερη σε βρίσκει  ελαφρά καταπονημένη  αλλά παρηγοριέσαι πως αν περάσεις κι αυτή την δοκιμασία μετά δεν θα’ χεις να φοβηθείς τίποτα ως άνθρωπος.
Ποιο μνημόνιο και ποια κρίση;.. εδώ έχεις γαλουχηθεί μέσα από δυο απανωτές  εφηβείες  τι να σου πει η Τρόϊκα  μετά απ’ αυτό;
Και πάνω που τις ξεπετάς, πάνω που λες δόξα τω Θεώ κι άλλο κακό να μη με βρει, πάνω που φτύνεις τον κόρφο σου και γυρίζεις τρεις φορές γύρω από τον εαυτό σου, πάνω που  περνούν και αρκετά χρόνια και το μυαλό ξελαμπικάρει και ξεχνιέται .. πάνω εκεί  είναι που έρχονται οι δυο τελευταίες για να σε αποτελειώσουν.
Πόσο να γλυκομιλήσω πια η γυναίκα  όταν αντί για  παιδιά έχω απέναντί μου τον Τσε Γκεβάρα;









Πώς να διατηρήσω την ηρεμία μου όταν  ο κάφρος έφηβος ξεδιπλώνει την γλωσσάρα του;
Διότι δεν τολμάς να τους μιλήσεις και γυαλίζει το μάτι τους!
Μην τα βλέπεις που κάθονται ήσυχα ήσυχα και αποχαυνωμένα μπροστά στον υπολογιστή..
Για τόλμησε να τους πεις να σηκωθούν και να πάνε να διαβάσουν…
Τότε  βλέπεις το "φυτό" να αναδιπλώνεται, να στέκεται δίπλα σου απειλητικά  κι ενώ  εσύ σηκώνεις ταραγμένη το βλέμμα  προς το ταβάνι, διότι σου ρίχνει και ένα κεφάλι,  απορείς πού είχε κρυμμένη  όλη αυτή την τσιρίδα!
Και πάντα, ΜΑ ΠΑΝΤΑ  έχει διαβάσει όταν εσύ έλειπες, δούλευες ή κοιμόσουν ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΔΕΣ..
Άκου να δεις τώρα πώς μπορείς να πάρεις στο λαιμό σου τον κακομοίρη τον έφηβο!
Εσύ η άδικη, η γκρινιάρα, αυτή που αναμασά  όλο τα ίδια και τα ίδια.. και  αναγκάζεις τον αθώο έφηβο να αναρωτιέται..  «πού ζεις;»..  ενώ το σωστό θα ήταν "πώς ζεις.. μ' εμένα που σού' λαχα!"..
Και ρωτά ποιός; ο κύριος Πολύξερος.. που έχει γνώμη και άποψη για όλους και όλα και μάλιστα αδιαπραγμάτευτη!
Κύριε των δυνάμεων!!












Και το κορυφαίο;
Ξαφνικά, δίχως καμιά  προειδοποίηση, χωρίς μια εισαγωγή, μια κεντρική ιδέα, κάτι να σε υποψιάσει..  εν μια νυχτί, γίνεσαι από «μαμά»..   «ΜΑΝΑ»!

Ε, όχι αυτό δεν το ανέχομαι!




Σχόλια

  1. καλημερα Τζινα μου!
    συμφωσω σε οσα ανεφερες! εγω βεβαια δεν ειμαι ουτε μαμα ουτε μανα αλλα ξερω πως ειναι απο τη πλευρα του παιδιου. ευελπιστω στο μελλον να μαθω και την αλλη σκοπια!

    φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο μέλλον θα δεις και την άλλη πλευρά ... της σελήνης και τότε θα με θυμηθείς!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Τζινάκι, χίλια συγνώμη, που εσύ εξέθεσες τον πόνο σου κι εγώ η μουλάρα κλαίω, από τα γέλια :))) Θα μου πεις, γέλα κυρία μου, θα έρθει κι η σειρά σου χαχαχαχα Μάνα κουράγιο!!! Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γέλα... γέλα.. τί νομίζεις αργούν τα χρόνια να περάσουν;
      Σαν το νεράκι κυλάνε.. και τότε θα έρθει η δική μου σειρά να γελάσω.. και μάλιστα .. τρανταχτά (διότι για μένα θα έχουν περάσει ανεπιτστρεπτί, χα!)

      Διαγραφή
  3. ''Άσε μας ρε μάνα!'' χαχαχαχαχαχαχαχα
    Τζίνα μου ,ένα έχω να σου πω : ευτυχώς που έχουμε αγόρια στην εφηβεία κι όχι κορίτσια ,ευτυχώς ! χαχαχαχα κι ας με λένε και μάνα ,ας με πουν και Νάσια! Ρωτα ή βλέπεις φαντάζομαι τις μανάδες των κοριτσιών σε εφηβεία! χαχαχα
    καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι πως δεν έχω φίλες με κορίτσια (κατακλυζόμαστε από αγόρια), αλλά μια και το αναφέρεις.. η γυναίκα την έχει την ιδιοτροπία της παιδιόθεν..πόσο μάλλον στην εφηβεία.. οπότε σε πιστεύω (θέλω να σε πιστέψω) και παρηγορούμαι!

      Φιλιά!

      Διαγραφή
  4. Κι εγώ γελαω παντως!!!
    Κοιτα, αν πνίγεσαι πολυ και πελαγωνεις απλα σκεψου λιγο πως ήσουν εσυ στην ηλικια τους ! αυτο !
    νομιζω θα σε βοηθησει αρκετα
    (Αν και που σε ξερω θα το χεις κανει σιγουρα και δεν θα πιανει! χαχαχαχαχα )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρε μην ακούς τί λέω... (κάτι πρέπει να βρω να γράψω κι εγώ η πτωχή blogger), μπορεί να κάνουν τις μικρές επαναστάσεις τους αλλά (προς το παρόν) τους έχω υπό έλεγχο!
      Όχι που θα μου ξέφευγαν! :))

      Διαγραφή
    2. Ειμαι σιγουρηηηηη!!! χααχχαχαχαχ (i am back by the way )

      Διαγραφή
  5. Να μου ζήσεις Τζίνα!!! Η απόλυτη απενοχοποίηση! Γιατί, πόση πια "Αντιαυταρχική Εκπαίδευση" να ενστερνιστείς όταν βλέπεις τα σιδερωμένα να κατρακυλάνε από τη μπάλα που έπεσε πάνω τους (μα κι αυτά... στο διάβα της να βρεθούν;;;); Τί με περιμένει λέω μόνο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Tό' χω πει εγώ αυτή η Μοντεσόρι κι ο άλλος ο Νηλ... έχουνε κλείσει σπίτια! :P

      Διαγραφή
  6. Αχ , παναγία μου τι μας περιμένει!!......ειμαστε ενα βήμα πριν!!
    Πάντως γελασα, δεν ξερω αν θα γελαω μετα βέβαια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζόρια.. ζόρια αλλά αναπόφευκτα.. το μυστικό είναι να θυμάται η κάθε μια μας την δική της εφηβεία έτσι ώστε να κάνουμε την απαιτούμενη υπομονή, φιλιά κοριτσάρα μου :)

      Διαγραφή
  7. Αχ! πρώην μαμά και νυν μάνα, εκεί που σου έγραφα το πόσο σε νιώθω, τσουπ! εξαφανίστηκε το σχόλιο μου!
    Πάμε απ΄ την αρχή...
    3 έφηβοι έχουν περάσει απ΄τα χέρια μου.
    Ο πρώτος που τώρα είναι και μπαμπάς (3 και 5 ετών χαχαχα! θα δει τη γλύκα!) είναι απ΄ τον πρώτο μου γάμο, η "σχέση" μας ήταν τόσο τραγική που δεν μπορούσαμε να συνυπάρξουμε στο ίδιο δωμάτιο έστω για ένα λεπτό... (για όλα έφταιγα εγώ)!
    Η δεύτερη (πόσο δίκαιο έχει η Νάσια), ήταν απ΄ τον πρώτο γάμο του άνδρα μου και ως "δυστυχισμένο" παιδί χωρισμένων γονιών, αποφάσισε στα 8 της να ζήσει με τον μπαμπά της για τον χωρίσει από μένα... τι να πρωτοθημυθώ, "μπαμπά, πεινάω γιατί δεν μου έδωσε το μπούτι απ΄το κοτόπουλο και το έδωσε στα παιδιά της"!!! Φαντάσου όλο αυτό το σκηνικό και εγώ να θηλάζω το τρίτο παιδί "μας" που φυσικά όταν έγινε έφηβος είχα τόσο πολύ εκπαιδευτεί με τα προηγούμενα που δεν έπαθα τίποτα!!!
    Η λύση, λόγω πείρας, άσε τους στην ησυχία τους, μη λες τίποτα απλά έχε ένα μάτι να παρακολουθείς βασικά τις παρέες!

    ΑΦιλάκια με όλη μου την αγάπη και τεράστια κατα-νόηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στεφανία για να είμαι ειλικρινής την περνάμε "εξ απαλών ονύχων".. μόνο που και που έχουν κάποια ξεσπάσματα που όμως δεν αποτελούν σοβαρό πρόβλημα... ευτυχώς!
      Απλά δεν είμαι και ο πιο ήρεμος άνθρωπος στον κόσμο ούτε φημίζομαι για την υπομονή μου.. οπότε αυτές οι στιγμές είναι λίγο.. ηλεκτρισμένες!
      Σου στέλνω την αγάπη μου :)

      Διαγραφή
  8. Γελάω γιατί την βλέπω την κατραπακιά να μου έρχεται στα μούτρα!!!! Προεφηβεία εδώ με μια αντίδραση παντού, ("τι, πάλι μπάνιο θα κάνω, έκανα πριν μια εβδομάδα" "κι εσύ πού το ξέρεις ότι θα κρυώσω;;;" "κι εσύ πού το ξέρεις ότι δεν διάβασα;" "κι εσύ πού το ξέρεις ότι θα γράψουμε διαγώνισμα;;;" και άλλα χαριτωμένα! Βέβαια ακόμα με παίρνει και στην ερώτηση "γιατί να κάνω μπάνιο;" απαντώ δημοκρατικότατα "γιατί έτσι λέω ΕΓΩ !!!". ΟΥΦ ΠΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ! Επίσης οφείλω να ομολογήσω ότι υποκλίνομαι στο κουράγιο σου και την αντοχή σου να τα περάσεις Χ 4!!!! Εγώ με 2 αρνούμαι να ξαναπεράσω οποιοδήποτε άλλο στάδιο μετά την εγκυμοσύνη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Επίσης να πω ότι μπορεί εγώ να το περάσω μόνο δύο φορές, αλλά η μία θα έχει πρωταγωνίστρια και όχι πρωταγωνιστή! Περαστικά μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εδώ το λέω ακόμα εγώ το δημοκρατικότατο "γιατί το λέω εγώ!"... χαχαχα.. σιγά που θα τους φοβηθώ.. κοριτσάρα μου όταν έχεις να κάνεις με τόσους άντρες αν δεν πάρεις γρήγορα το πάνω χέρι σε φάγανε λάχανο.. συμφωνείς;

      Διαγραφή
  10. Εμένα πάντως μ'εκανες και γέλασα! Μάνα,κουράγιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αν δεν το δούμε με χιούμορ το θέμα τότε θα κόψουμε φλέβες... χαχαχαχα

      Διαγραφή
  11. Γέλασα με την ανάρτησή σου..... αλλά δεν πάω να λέω πως είσαι ήρωας "μάνα" τεσσάρων αγοριών!!!! Υπομονή θα μεγαλώσουν και τα αστροπελέκια σου!!!!! Φιλάκια πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μωρέ εγώ κάνω υπομονή... εκείνοι δεν ξέρω πόσο θα με αντέξουν.. χαχαχαχαχαχα!

      Διαγραφή
  12. αχαχαχαχαχα! Η μαμά μου θα έχει να σου πει χειρότερα από τη δική μου εφηβεία!!!!
    Έλιωσα από τα γέλια Τζίνα μου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τουλάχιστον ας γελάσουμε.. ας το διασκεδάσουμε..
      φιλιά Αριστάκι μου :))

      Διαγραφή
  13. Το έζησα από την πλευρά του εφήβου αν και δεν ήμουν και πολύ της επανάστασης! Είναι τα χρόνια που απομακρύνεσαι από τους γονείς και ναι αναρωτιέσαι "που ζουν" αλλά νομίζω πως αν περάσει αυτό το περίεργο κομμάτι το "μάνα" ξαναγίνεται "μαμά" και πιο ουσιαστικό μάλιστα!
    Κουράγιο θα πω σε όλες τις μανούλες (και στη δική μου μαζί γιατί μη θαρρείς πως μεγάλωσα χαχα)!
    Μου άρεσαν πολύ και οι φωτογραφίες που συνόδευσαν αυτή την εκπληκτική ανάρτηση!
    Φιλάκιαα! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως είπα και πιο πάνω.. δεν έχω παράπονο.. γενικά την περνάνε ελαφρά.. παρ' όλα αυτά κάποιες στιγμές με κάνουν έξαλλη!
      Τότε είναι που φροντίζω να φέρνω στην μνήμη μου τα δικά μου κι έτσι την παλεύω :)))
      Φιλιά κοριτσάκι μου!

      Διαγραφή
  14. Βρε Τζίνα να σε ρωτήσω κάτι που ξέρεις λόγω πείρας; Εγώ την πρώτη πέρασα και αύριο κοντογιορτή ακολουθεί και η δεύτερη. Πες μου όμως πόσο στο καλό κρατάει αυτή η ρημαδοεφηβεία γιατί η δικιά μου σαν να έχει ξεπεράσει ηλικιακά τα όρια!!!! χαχαχα
    Συγχώρα με που γελάω αλλά σε όλο αυτό διακρίνω πολλά κοινά, άλλης φύσεως (βλέπεις έχω κορίτσια) αλλά δεν αλλάζει το αποτέλεσμα. Όσον αφορά αυτό το ''μάνα'' ακόμα δεν έχει έρθει, βαρύ θα μου πέσει όμως και εμένα να το ξέρεις!!!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ωχ! παίζεις στην παράταση;.. την έβαψες!!
      όσο για το "μάνα" τους το ξεκαθάρισα με απόλυτα δημοκρατικό τρόπο.. κομμένο το μάνα.. μαμά για όσο θα υπάρχω.. και αν τους αρέσει!!
      αμ πως!!

      Διαγραφή
  15. Τζίνα μου, κι εμείς στη δεύτερη εφηβεία είμαστε, με όλα τα κομφόρ και τα ηχητικά εφέ, με κορυφαίο επίσης αυτό το "μάνα" που και μ' αρέσει (γιατί λέω "άχου τα που μεγάλωσαν τα παλικάρια μου"!) και μ' εκνευρίζει όταν το ακολουθεί το "δεν μας παρατάς; σαν υστερική κάνεις!" αχαχα! Θα το περάσουμε κι αυτό, τι να κάνουμε!... Φιλιά συμπαράστασης! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ναι θα το περάσουμε.. τί κουσούρια θα μας αφήσει δεν ξέρω! :)))

      Διαγραφή
  16. Τώρα να σου πω την αλήθεια.. και εγώ γέλασα!! :)) Τώρα καταλαβαίνω την μάνα μου.... όταν στο τρίτο παιδί είπε Έλεος πόσο να αντέξω!!! χαχαχαχα Υπομονή.. Το μάνα είναι φάση και θα περάσει όπως πέρασαν και τόσες άλλες! Καλημέρα!
    ΥΓ Πολύ ωραίες φωτογραφίες νομίζω πως την επόμενη φορά θα πρέπει να προσέχω περισσότερο τους τοίχους της Αθήνας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. όλα φάσεις είναι και όλα κάνουν τον κύκλο τους και περνάνε.. το ζητούμενο είναι να .. επιζήσουμε! :p

      Διαγραφή
  17. Εμένα πάλι, όλοι οι γονείς θα με θέλανε, την εφηβεία μου την πέρασα λέλουδο, κανέναν δεν ενόχλησα. Ούτε ξεσπάσματα, ούτε αναίτιες συμπεριφορές, κιουρία με τα όλα μου. Δεν την βασάνισα την δική μου την μανούλα.
    Πάντως πες με γουρούνα, που γέλασα με τον "πόνο" σου, αλλά γέλασα, δεν άντεξα. Το πάλεψα, αλλά νίκησε η διάθεση.
    Σε φιλώ Τζίνα μου και σου εύχομαι πάντα να απολαμβάνεις και να διακωμωδείς ακόμα και τις καταστάσεις που έστω και για λίγο σε σοκάρουν - θυμώνουν γιατί δημιουργούν τις πιο ωραίες αναμνήσεις! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. όλοι έχουμε την καλύτερη ιδέα για τον εαυτό μας!
      δεν σε πιστεύω.. θα ρωτήσω την μανούλα σου.. μόνο εκείνη θα πιστέψω! :P

      Διαγραφή
  18. Moυ αρέσει το πώς τα γράφεις!
    Γελάω και δεν ανησυχώ... μια χαρά τα πας και μια χαρά παλήκαρους σωστούς βγάζεις.
    Ε, το Μάνα θα ξαναγίνει Μαμά σε λίγα χρόνια.
    - τα γκράφιτι είναι φανταστικά, που τα πέτυχες;-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα γκράφιτι καλή μου φιλενάδα τα πέτυχα στα Αναφιώτικα, δεν είναι φοβερά;

      Διαγραφή
    2. Ναι, απίθανα ειναι! και ωραία τα αποτύπωσες!

      Διαγραφή
  19. Αχ, εγώ δεν γέλασα γιατί ξέρω πως θα τα λουστώ σε λίγα χρόνια !!! Διάβασα και αποστήθισα την ανάρτησή σου για να ξέρω τι με περιμένει. Το σχέδιό μου είναι απλό: θα κερδίσω στο Λόττο, θα πάρω των ομματιών μου και θα πάω να μείνω στα νησιά Φίτζι (μόνη μ' ένα λάπτοπ και πολλά βιβλία σε δωμάτιο πολυτελούς ξενοδοχείου) μέχρι να ενηλικιωθούν, αφήνοντας γιους και πατέρα να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους. Θα επικοινωνούμε μέσω Skype και ΜΠΟΡΕΙ - ΜΠΟΡΕΙ λέω - να τους αφήνω να με επισκέπτονται 2 φορές τον χρόνο !!! Έπειτα θα επιστρέψω και ζήσουν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα - αμ πώς ! ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τί έγινε κέρδισες το Λοττο;..
      Αν ναι, πάρε σε παρακαλώ μαζί σου... πλιιιιιιιιιιιιζ!

      Διαγραφή
  20. Ούτε εγώ γέλασα Τζινάκι, τα διάβασα όλα πολύ καλά, μπας και πάρω μιαν ιδέα για του τι με περιμένει σε μερικά χρόνια από τώρα! Δυο γιους βλέπεις μεγαλώνω η δόλια η μάνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Απαντήσεις
    1. χωρίς να θέλω να φανώ υπερφίαλη νομίζω πως θα πρέπει να ταυτίζονται το 95% των μανάδων με παιδιά στην εφηβεία.. τώρα που το ξανασκέφτομαι μήπως να φτιάχναμε ένα γκρουπ θέραπι;.... :p

      Διαγραφή
  22. πέρασες εφηβεία 4 αγοριών...ε λοιπόν σε πληροφορώ πως δεν έχει καμία σχέση με την εφηβεία ενός κοριτσιού!Περπατάς σε τεντωμένο σχοινί και συνήθως εσύ είσαι αυτή που πέφτεις...η λύση είναι μία...μισό λεξοτανίλ το πρωί(όχι εσύ καλέ,αλλά στο γάλα τους) και εύχεσαι να είναι ήρεμη η μέρα!Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Xαχαχαχαχα... γελάω Βάσω μου γιατί αυτό με τα κορίτσια έφηβες μου το έχουν πει κι άλλες γνωστές και φίλες.. και το αστείο είναι πως μου το πετάνε και τα αστροπελέκια όταν γκρινιάζω πως "τί ήθελα εγώ;.. ένα κοριτσάκι ήθελα και μου έστειλε ο Θεός 4 μαγκλαράδες"... τότε μου λένε πως έπρεπε να είχα κόρη για να έβλεπα πόσο ακαμάτρες είναι τα κορίτσια και μόνο τότε θα εκτιμούσα εκείνους!! χαχαχαχαχαχαχαχα

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις